Haute Couture

Voor mediacommunicatie gaan we een gezamenlijke blog aanmaken met allerlei manieren van vormgeving. Ik kreeg de opdracht om dingen op te zoeken over mode die in het nieuws zijn geweest. Hieronder een paar voorbeelden.
 

Textielketen Zeeman heeft een stunt uitgehaald tijdens de Amsterdam Fashion Week. Het bedrijf had zich onder de naam FRANK ingeschreven voor de modeweek en een show ontwikkeld. Pas helemaal aan het einde bleek dat de kleding eigenlijk van Zeeman is.
Zeeman heeft inmiddels een YouTube-video online gezet waarin te zien is hoe de stunt is opgezet. Ook op de website van het 'merk' verklaart Zeeman zichzelf. "Hiermee proberen we onze visie te onderstrepen dat goede kleding en textiel niet duur hoeft te zijn. Wij wilden laten zien dat Zeeman een actuele modieuze collectie in de winkels heeft liggen, voor betaalbare prijzen, wat een directe vertaling is van 'er goed uitzien, hoeft niet duur te zijn'", aldus het bedrijf.
De naam FRANK is trouwens niet zomaar uit de lucht gegrepen. Zeeman heeft voor de collectie samengewerkt met ontwerper Frank Kungl, en vernoemde de lijn dan ook naar hem. Deze lijn is ook de aftrap van een nieuwe weg die Zeeman inslaat, namelijk die van de bekende ontwerpers.



Een wel heel bijzondere campagne van Hema. In de campagne wordt de nieuwste 'mega push-up beha' door het Servische androgyne topmodel Andrej Pejic geshowd.
Andrej Pejic is een rijzende ster in de modewereld. Zo sloot hij afgelopen januari nog als traditionele bruid de haute couture show van Jean Paul Gaultier af, treed hij op als Marilyn Monroe in een klein filmpje en mocht hij op de thee komen bij de koningin in Buckingham Palace. En daar kan hij nu dus de campagne van de Hema aan toevoegen.
Wat Andrej Pejic bijzonder maakt is dat hij een androgyn uiterlijk heeft, wat inhoudt dat hij zowel mannen- als vrouwenmode kan presenteren. Pejic bezette in maart 2011 de 11de plaats in de lijst van top 50 van mannelijke modellen van models.com.
Met een groot aantal abri posters door heel Nederland toont Hema vanaf vandaag het mooie effect van haar nieuwste mega push-up beha.
De verklaring van Hema luidt dat niet alleen vrouwen er met de nieuwe mega push-up beha twee cupmaten bij krijgen, maar dat zelfs een man met het onderstuk een decolleté krijgt.
Voor Hema is het een verrassende keuze om deze campagne met Pejic te realiseren. Het resultaat is een bijzondere campagne met een dikke knipoog waarin Hema op ludieke wijze de aandacht vestigt op haar nieuwste mega push-up beha.

Bron: www.nos.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen